söndag 23 augusti 2009

Äppel peppel....

Vårat äppelträd har givit oss mycket frukt i år, tog in lite för att göra en äppelpaj. Läskande med ett glas äppeldricka till.
Har ett fint recept som jag brukar använda på sommaren till alla olika bär.
Du tar 150 gr rumsvarmt ekologiskt smör 2 dl ekologiskt socker 1 ekologiskt ägg och 2 dl ekologiskt vetemjöl.
Blanda ihop och klicka ner i en liten form, tryck ner dina äpplen och pudra med socker och kanel.
Tid i ugnen 40 min i 175 grder.
Lycka till /Lena

4 kommentarer:

  1. Så smaskigt det ser ut och va härligt att bara kunna plocka in några äpplen och vips göra en paj.
    Hur varmt och hur länge i ugnen? Jag funderar på att prova ditt recept.
    Kram Linda

    SvaraRadera
  2. Hej och tack för titten, och tack för din fina kommentar om min snäcksamling, förresten!
    Jag lägger upp dig på min blogg om det är ok?
    På återseende
    Kram Linda

    SvaraRadera
  3. ooohhh så fina foton o det ser riktigt gott ut

    Ha en fin dag
    Kram Gunilla i Singapore

    SvaraRadera
  4. Jo, min mässa var jätte bra. Vi handlade in en hel del nya bågar. Alltid lika roligt!

    Har ännu inte testat pajen...hmmm när ska man hinna allt man vill?

    Kram Linda

    SvaraRadera

Blogg listad på Bloggtoppen.se