torsdag 1 april 2010

Glad Påsk...


Jag blev så inspirerad av Claes Karlsson på TV 4 Nyhetsmorgon i veckan, han är konditor och bakade goda kladdkakor. Jag fastnade för en choklad kaka med nougat och nötter som dekoration.
Jag hittade inget recept men tog mitt på Enkel Chokladtårta sedan smälte jag lite nougat och hackade lite Makadamianöt ovanpå.

Enkel Chokladtårta
En form med löstagbar kant
smörj med 1 msk smör
200 gr smör smält
200 gr mörk choklad

smält chokladen i smöret vispa till en slät smet


Blanda i 4 ägg
3 dl ekologiskt socker
1/2 dl ekologiskt mjöl

Rör försiktigt ner ägg socker och mjöl. Grädda i 200 grader i precis 20 min för bästa konsistens.

Lycka till och ha det så bra i Påsk Lena

1 kommentar:

  1. Den ser riktigt mumsig ut, och vilka spännande nötter. Vilken jätte fin emaljurna påskliljorna står i!

    Ha en fortsatt skön ledighet, med mycket sol. Här har solen värmt så mycket att all snön på tomten försvunnit.

    Stor kram Linda

    SvaraRadera

Blogg listad på Bloggtoppen.se