torsdag 13 maj 2010

Trädgårdsarbete...


Jag har pysslat lite i trädgården, det blev ju inge mysigt väder nu på eftermiddagen. Jag hade bara tänkt sätta lite lökar som jag köpt hos odla. nu. Köpte några perenner och lökar, jag skall göra en rabbatt på norrsidan.
Tänkte mig lite tuja, hosta och ormbunke blandat. Såg att Sundåsens Handelsträdgård hade en tuja som var ett litet träd, vore kanske fint mitt i rabatten. Jag får se när jag far dit och tittar, vad jag bestämmer mig för. Det skall ju först grävas en stor grop och fyllas med jord.
Jag tycker det skall bli fantastiskt roligt att plocka in egna snittblommor i år. Både Rosor, Ranunkler och Freésia blandat med grönt, så vackert. Sånt gör mig lycklig.
Hade gott Lena

1 kommentar:

  1. Hej Lena!

    Det låter som du har spännande planer för tomten. Hoppas du hittade lite roliga växter på handelsträdgården.

    Hörde på vädret att det var visst väldigt varmt i norr, hur hade ni det i helgen?
    Lite sol blev det i Värmland men mest regn. Det var ändå kul att träffa sina nära och kära.

    Kram Linda

    SvaraRadera

Blogg listad på Bloggtoppen.se