söndag 5 juli 2009

Rosor och luktärtor i spaljen...

Nu har det kommit en underbar värme till oss, solen lyser stark och värmer gott. Det är så underbart med sådana här dagar, än fast man jobbar så går allt så lätt. Man får sådan inspiration.
Mina rosor har börjat att växa, som skall slingra sig upp för spaljen. Det är så roligt att gå och titta man tycker sig se skillnad dag för dag. Men det behövs mycket vatten också.

Jag längtar till rosorna blir stora så det kommer knoppar, idag fick jag gå och tjuva av grannen när jag skulle fota.



Honungsrosorna kommer med stormsteg.



Lika så med luktärtorna, dom har tagit sig bra. Har några pionplantor på framsida men det är alldeles för mörkt så jag tänker göra en rabatt vid fontänen.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blogg listad på Bloggtoppen.se