söndag 19 juli 2009

Beckers nya färg bra miljöval....

Nu har jag äntligen börjat med stolarna jag köpte. Har köpt ett tyg i svart och vitt, färg och en dö fräck lampa. Ni kommer snart att få se.
Hade tänkt att använda en högblank färg till mina stolar, jag vet ju att det är med lösningsmedel och det känns inte så roligt. Men när jag kom till färgbutiken, så sa hon att dom slutat med den färgen.
Dom har något som heter Blank, som går att späda med vatten. Jag blev glad, det är ju en massa gifter och skit i den gammla högblanka färgen.
Så här blir stolen med ett varv svart, skall måla det andra imorgon. Men det ser riktigt bra ut. Och det bästa, det känns bättre för våran miljö och för mig.

1 kommentar:

  1. Så fint uteplats ni har och vilken helskön vovve. .:-) Kramis gumman

    SvaraRadera

Blogg listad på Bloggtoppen.se