söndag 25 oktober 2009

Löv under rosorna......

Idag är det verkligen en lång dag, vaknade kl 07.00 och då är ju klockan alltså bara 06.00 men lite kaffe och en smörgås är ju inte fel. Sen tog jag en bok och läste en stund.
Jag fick ett tips av Eva på "Evas Trädgård" i Lövsjö om att lägga löv under rosorna för att förbättra jorden och även att ge lite skydd mot frost. Är så himla glad över roserna jag planterde i våras, dom har vuxit bra och jag hoppas dom klarar våran vinter.
Har knytit upp dom mot spaljen.

Hade så gott Lena

2 kommentarer:

  1. Hej Lena!
    Ja dagen blev lång idag, har varit sjuk och orkade bara inte upp imorse. Sov ända till 8.30 ny tid, vilket kändes ändå bra.

    Rosorna har kommit fint hos dig, vet vilken sort det är? Vi har flammentanz men dom har vuxit in på oss på bara 2 år...får se vad vi hittar på till våren...

    Bra inlägg om disktrasorna och härliga bilder!

    Tack för mailet, blev så glad!

    SvaraRadera
  2. Hej Lena!
    Tack för att du nominerade mig till Årets Mentor i Västernorrland, jag har fått flera "grattis" och de frågar vem du är så jag sprider dig/sida vidare.
    Såg på TV att det finns en stor blogg i USA som heter Decorate och där länkar de gärna till svenska företagare.
    Hoppas du har tillbringaren och skålen kvar så jag kan köpa dem.

    Kram Sonja

    SvaraRadera

Blogg listad på Bloggtoppen.se