tisdag 15 december 2009

Äntligen snö.....

En som gillar snö är våran hund Mitzi, hon älskar även kylan gillar att ligga ute trots att det är kallt. Hon springer fort och gärna. Mitzi är en Samojed hund.
Men jag gillar det också, snön. Det känns mycket ljusare nu. Hoppas det får ligga kvar till Julafton.
Jag tänker passa på att göra några islyktor nu när det är kallt. Det är så vackert att ställa ner ljus i dom, skimmrar vackert.
Man fyller en 10 l hink med vatten och ställer ut den i kylan, får stå så några dagar. Man får passa så det inte fryser igenom. Det fryser utifrån kanterna och inåt. Det skall bli ett hål med vatten, knacka hål på ytan och häll ut vattnet.
Man kan göra många att placera ut vid ingången. Vi tänker även köpa en eldkorg som man eldar med ved, blir en mysig brasa.
Har ni något mysigt ljus tips?
Hade gott Lena

1 kommentar:

  1. Tack för din fina grattis hälsning till mig, jag blev så glad!

    Vilken härlig bild på Mitzi, det syns att hon har kul. Och äntligen SNÖ, just nu stormar det (nästan) och drivorna växer snabbt här hos oss.
    Så härligt, vi håller våra tummar att snön får ligga kvar hela julhelgen.

    Funderar på ljustips...en snölykta är vad jag kan komma på. Ditt tips med islyktan var kul.

    Eran gran är jätte fin!
    Kram, kram
    Linda

    SvaraRadera

Blogg listad på Bloggtoppen.se