söndag 20 december 2009

Lite pyssel idag....

Idag är det fjärde advent så idag blir det lite pyssel. Tänker baka litegrann och göra Ernst julsenap. Det såg även gott ut krukosten.
Jag tänker köpa en bit Stilton till ostbrickan efter all julmat, den är fantastiskt god med en pepperkaka till.

Hoppas denna dag blir lång tänkte hinna med lite inköp också. Får se om jag får tag på en ekologisk Julskinka.

Såg på Nyhetsmorgon i morse om att köpa Julklappar på second hand, väldigt smart egentligen. Att återanvända det som redan finns och så får man ju så mycket för pengarna.
Plus att pengarna går till ett bra ändamål en insamling.
Ett ganska roligt tips var att köpa burkar och flaskor som man fyller med något gott.
Böcker är ju en annan bra sak att köpa begagnat.
Och inte tala om alla textilier som man själv kan skapa fina kuddar och andra alster av. Det gäller bara att ta fram sin kreativitet.

Nu tänker jag göra några kokostoppar, senare ikväll tänker jag även hinna med gott Julfika på café Uh inne i ö-vik.

Ha en riktigt fin Advent Lena

2 kommentarer:

  1. Skulle just "natta" datorn och såg din hälsning. Blev SÅ glad!
    Hoppas din dag blev lång, och hur gick det med eko skinkan?
    Själv la jag in sill idag, för första gången. Morötter, blomkål, pepparrot, rödlök och julkryddor bla. och sill förstås.

    Ha en riktigt mysig jul om vi inte skrivs innan,
    kram kram Linda

    SvaraRadera
  2. Hej Lena!

    Så fina dina kulor blev, och vilken vacker skål du lagt dem i.
    Jag hoppas du haft en riktigt mysig helg! Nu är det bara några dagar kvar, men det är faktiskt flera dagar. Det känns riktigt skönt i år med julen, jag har till och med lite koll. Det brukar jag inte riktigt ha för jag har alltid haft som mest att göra nu i butiken. Nu ska jag bara lyxa mig och göra sådant jag tycker är roligt. Vem vet när man kan ha det så här lyxigt igen:)

    Ha nu en jättemysig julvecka, och en riktigt god jul om vi inte hörs innan!

    Många kramar

    Karin

    SvaraRadera

Blogg listad på Bloggtoppen.se